پیشنهاد از طریق پیامک


عزت نفس رو همه یه جا شندیم احتمالا می دونیم چیه اما نکته اینجاست چگونگی به کار بستنش در زندگی ما مهم است


«رنگی بودن مطالب برای مراقبت از چشمان شماست، مطالعه متن رنگی برای چشمان شما بسیار راحت تر است»

عزت نفس مگه همان اعتماد به نفس نیست؟

خیر، شاید شما هم به اشتباه تمام این مدت فکر می کردید که اعتماد به نفس و عزت نفس یکی هستند.اما لارم است که بدانید این دو تفاوت های اساسی با هم دارند.عزت نفس هر چه که بیشتر و بالاتر باشد عالی است و به شما کمک می کند که فرد باارزش تری باشید ، زندگی بهتری داشته باشید،دوست داشتنی تر باشید و … .

اما اعتماد به نفس برای بالا رفتن باید یک چهارچوب صحیح و منظم داشته باشد تا وارد فاز «کاذب بودن» نشود.اعتماد به نفس به خودی خود برای تمامی ما لازم است و باعث بروز و شکوفایی استعداد و توانایی های ما می شود که در مقاله تمرکز بر توانایی و استعداد به طور مفصل آن را توضیح داده ایم.

اعتماد به نفس لازمه ی زندگی اجتماعی و فردی ماست.اما اگر وارد فاز اعتماد به نفس کاذب شویم از آن طرف بوم افتادیم و به ضرر خودمان کار کرده ایم.پس مرز بین اعتماد به نفس بالا و اعتماد به نفس کاذب خیلی باریک و کوچک است.

تعریف کوتاهی از عزت نفس

همان طور که ما به سلامت جسمانی خود بها می دهیم بهتر است به سلامت روح خود هم توجه ی داشته باشیم  عزت نفس سلامت  روح و روان ما انسان ها است و ما هر چقدر بخواهیم میتوانیم عزت نفس خود را افزایش دهیم تا هر جایی که ما بخواهیم .

عزت نفس یعنی من خودم و دیگران را تا چه اندازه ارزشمند می دانم. دقت کنید به «دیگران» بعضی ها میگویند معلومه که من خودم را ارزشمند می دانم (یعنی میگن که من عزت نفسم خیلی هم بالا است اما به کلمه دیگران در تعریف توجه داشته باشید .(عزت نفس یعنی خودم و دیگران را ارزشمند و مفید می دانم ،یعنی من و دیگران استحقاق موفقیت ،رشد و… داریم و اگر من تمامی این ها را فقط برای خود بخواهم و فقط به خودم بها دهم اون وقت عزت نفس که سلامت روح من است پایین است و نیاز به تقویت دارد)

عزت نفس

از کجا می توان به عزت نفس پی برد؟

رفتاری که از ما ساطع می شود نشان دهنده وضعیت عزت نفس ما است عزت نفس در هر سطحی که باشد یک رفتار خاصی را در پی دارد. از طرفی هر رفتاری که از ما صادر می شود هم یک اثری بر میزان عزت نفس می گذارد؛ عزت نفس و رفتار ما یک چرخه را به وجود می آورد که ما در این دوره با تمرین ها و مطالبی که ارائه می دهیم  می توانید این چرخه را برای خود مثبت کنید و روز به روز عزت نفس خود را بالا بکشید . در زیر نمونه رفتار هایی که یک شخص با عزت نفس پایین ، انتخاب می کند را آورده ایم.

نشانه های عزت نفس پایین :

  1. افرادی که کم مونده از این که زنده هستند هم معذرت خواهی کنند (مدام در حال عذر خواهی از دیگران هستند. )
  2.  اگر از درگیری و اختلاف با نامزد یا همسرتان می ترسید و به راحتی نمی توانید خشم و عصبانیت خود را نشان دهید عزت نفس شما پایین است و به احتمال زیاد از بسیاری از رخداد های ناخوشایند روابطتان چشم پوشی می کنید .

  3. خصوصیات مثبت خود را نادیده میگیرند
  4. از کلمات منفی برای توصیف خودشان به کار می برند مانند احمق، چاق، زشت و …
  5. اتفاق خوبی که برای این ها می افتد را به یک عامل بیرونی ربط می دهند (مثل شانس یا یک فرد دیگری)
  6. از فردی متنفرند اما اون فرد را در تمام مهمانی های خود دعوت می کنند.
  7. هنگام صرف غذا از آنها که می پرسید چی میل دارید میگن که نمیدونم هر چه که شما انتخاب کردین
  8. احساس خستگی و بی حوصلگی زیادی دارند.
  9. انتقاد گرایانه نسبت به خود فکر و عمل می کنند.
  10. افرادی که از دیگران زیاد انتقاد می کنند (گیر زیاد میدن و بیشتر ویژگی های منفی دیگران را می بینند)
  11. در روابطشان انتظارات و توقعات زیادی دارند
  12. نه گفتن برایشان سخت است (چرا که پیش خود میگه که نکنه اینم احساس کنه که من بی ارزشم)

حتما گوش کنید تا شفاف تر عزت نفس خودتان را ارزیابی کنید:

 


اولین قدم هر تغییری (رشد کردنی) پذیرش و شفاف بودن با خودمان است


کسانی که عزت نفس خود را طی آموزش بالا برده اند:

عزت نفس

اگر از وضعیت عزت نفسمان آگاه نباشیم ( عزت نفس بسیار از ما در گذشته دچار آسیب شده است )


به جرات می توانم بگوییم تصمیم برای شروع تغییر نتایج زندگی‌‌ات‌، به کمک ساختن عزت نفس‌‌، صحیح‌ترین تصمیمِ ممکن است. زیرا «عزت نفس داشتن‌»، به صورت بنیادین شخصیت‌ات را تغییر می‌دهد.


با بالا بردن عزت نفسم چه چیز هایی بدست می آورم:

وقتی عزت نفس ات را می‌سازی،تصمیم‌ها و انتخاب‌های زندگی‌ات‌، دستخوش تغییرات اساسی می‌شود که این تغییرات نتایج حیرت انگیزی همچون احساس خوب در رابطه ، آرامش درونی و … برای شما به همراه دارد .

وقتی در طی آموزش‌های این دوره‌، «احساس ارزشمندی» را درک می‌کنی و جای خالی این نیرو را در شخصیت‌ات می‌بینی،  معمای شکست‌هایی پی در پی درباره نرسیدن به اهدافت حل می‌شود و جواب سؤالات بزرگ و همیشگی زندگی‌ات را دریافت می‌کنی.

متوجه میشوی که چرا اینهمه از ارتباط با آدمهایی که در نظرت موفق بودند‌، می‌ترسیدی و فاصله‌ی بسیاری میان خودت و آنها می‌دیدی؛

می‌فهمی که‌، چرا قدرت تصمیم‌گیری نداشتی یا اگر تصمیم می‌گرفتی‌، خبری از اجرای آن تصمیمات نبود.

جواب چرایی ات را میگیری (چرا امروز با جدّیت تصمیم می‌گرفتی و فردا خبری از آنهمه تعهد نبود .)

درک می‌کنی که‌ چرا زندگی‌ات در‌، چرخه‌ای از تصمیمات به  تعویق افتاده و قدم‌های برنداشته می‌گذشته؛ چرا جرأت شروع هیچ کاری را نداشتی و چرا فکر می‌کردی که از عهده‌ی حل مسائلت برنمی‌آیی؟!

می‌فهمی که‌،چرا حرف مردم تا این حدّ برایت مهم بود و برای هر کاری منتظر تأیید دیگران بودی‌؛


  دوره عزت نفس می تواند گامی بلند و موثر در جهت ارتقای احساس خشنودی و احساس ارزشمندی شما باشد .


معرفی سر فصل های دوره چطور عزت نفسم را بالا ببرم

 

عزت نفس


     اگر نگران فرزندتان هستید مطالب را با دقت بخوانید چرا که تصمیم الان شما در عزت نفس آینده او هم تاثیر دارد


یکی از راه های تقویت عزت نفس « قدردانی » است.لطفا این محبت را در حق خودتان کنید و از هر کسی که برای شما کوچک ترین اقدام را انجام می دهد تشکر کنید. دقت کنید از هر کسی و هر اقدامی حتی اقدامات بسیار غیر مستقیم.مثل پاکبانانی که اطراف محل زندگی شما را پاکیزه نگه می دارند، مثل نماینده ساختمان تان که مسئول رسیدگی به مسائل ساختمان شماست، مثل کارمند بانکی که بر حسب وظیفه و به اقتضای شغلش کار شما را راه می اندازد و…. بسیار زیاد هستند از یان افرادی که کارهایی را بر حسب شغل خود انجام می دهند اما شما برای بالا بردن عزت نفس خودتان باید از آن ها قدردانی کنید.

 

این قدردانی کردن نه تنها روح و عزت نفس شما را بالا می برد ، بلکه به شادی و انرژی مثبت آن افراد هم کمک زیادی می کند.پس نه فقط برای خودتان بلکه برای خوب کردن حال دیگران آن هم بدون هیچ هزینه ( تشکر کردن زبانی واقعا هزینه ای ندارد) تلاش کنید.

 


  اگر به فکر رابطه خود با همسر تان هستید لطفا از خودتان غافل نشوید و با خودتان و احساس تان صادق باشید


اگر همسر یا فرزند شما یا حتی خود شما مدام در حال چشم گفتن به دیگران هستید و نمیتوانید « نه بگویید» که م اراجب این موضوع در مقاله ای به صورت کامل توضیح داده ایم عزت نفس شما پایین است. چرا که شما ارزشمندی خودتان را در پی انجام دادن کارهای دیگران و جلب رضایت آن ها می دانید.


 اگر از درگیری و اختلاف با نامزد یا همسرتان می ترسید و به راحتی نمی توانید خشم و عصبانیت خود را نشان دهید عزت نفس شما آسیب دیده و به احتمال زیاد از بسیاری از رخداد های ناخوشایند روابطتان چشم پوشی می کنید .


یکی از راهکارهای ساده برای تقویت عزت نفس حسن جویی از دیگران است . منظور ما از حسن جویی این که  برخی از ویژگی های مثبت دیگران را بیابیم و آن را باز گو کنیم . تشکر و قدردانی کردن از هر شخصی که به ما نفعی رسانده است . اون شخص می تواند یک مسئول نظافتی یا یک نگهبان ساده ساختمان یا یک دکتر باشد فرقی ندارد. یکی از دلایلی که این حسن جویی عزت نفس ما را افزایش می دهد این است که ما توجه مان روی چیزی های مثبتی می رود که ارزشمند هستند برای ما و اینجاست که ما احساس ارزشمند بودن را هم در خودمان بهتر پیدا میکنیم و هم در دیگران .

عزت نفس

تا می توانید از دیگران انتقاد نکنید چرا؟

انتقاد کردن زیاد نشان می دهد که یا خودمان احساس ارزشمندی نمی کنیم ( که سعی می کنیم با تخریب دیگران این احساس را تسکین دهیم ) یا این که حس ارزشمندی را در دیگران پیدا نمی کنیم . به جای انتقاد کردن از دیگران از آنها تعریف و تمجید کنید . (درست است انتقادکردن رفتاری لازم برای قسمت های زندگی است اما تا می توانیم این کار را نکنیم چرا که تاثیر بسزایی در عزت نفسمان دارد برای همین ما باید به صورت درست و اصولی  انتقاد خود را مطرح کنیم که هم در این دوره به آن پرداخته ایم و هم در کتاب درخت زندگی بنده )

در آخر پیشنهادی که برای شما عزیزان دلم دارم اینه که خواهشا موضوع عزت نفس را دست کم نگیرید(عزت نفس شالوده ی اصلی زندگی ما انسان هاست ) و حتما راجبش سرچ کنید؛ من دوتا از سایت ها و مقاله ها را به شما عزیزانم معرفی میکنم که راحت تر بتوانید برسی کنید.سایت بیشتر از یک نفر و سایت متمم ،از این دوسایت می توانید مقاله هایی راجب عزت نفس بخوانید و بیشتر عزت نفس را برسی کنید.

ممنونم که این مطالب را مطالعه کردید چرا که خواندن این مطالب یعنی یکم بهتر شدیم (رشد شخصی یعنی زندگی بهتر و زندگی بهتر یعنی دنیایی بهتر و قشنگ تر)

اگر مایل هستید که عزت نفس تان را بالا ببرید…

ما برای شما یک محصول غیرحضوری آماده کرده ایم که می توانید در هر مکان و زمانی از آن استفاده کنید.در این محصول در با کمتر از یک ساعت می توانید یاد بگیرید که چگونه عزت نفس خودتان را بالا ببرید و به زندگی بهتر خودتان برسید.  این مهارت  همان چیزی است که به شما کمک می کند به اهداف و خواسته هایتان راحت تر برسید.این دوره را از دست ندهید و یک بار برای همیشه به خودتان کمک کنید.

به امید دیدار رو در رو من و شما…

علی عباسی