پیشنهاد از طریق پیامک

INTJ کیست؟

به این تیپ شخصیتی لقب معمار را می دهند در ادامه با این لقب بیشتر آشنا خواهیم شد.
معمار INTJ شخصی است که دارای ویژگی های شخصیتی درون گرا ، شهودی ، منطقی و قضاوتی است. این تکنسین های متفکر عاشق به کمال رساندن جزئیات زندگی ، استفاده از خلاقیت و عقلانیت در هر کاری هستند. دنیای درونی آنها اغلب یک دنیای خصوصی و پیچیده است.

قبل از اینکه ادامه مطلب را بخوانید از شما تشکر میکنم که سایت علی عباسی www.abbasiali.com را برای کسب اطلاعات خودتان انتخاب کردید.

درسطوح بالا موفقیت می توانند تنها باشند. به عنوان یكی از نادرترین تیپ های شخصیتی و یكی از تواناترین ها معماران  INTJ این را خیلی خوب می دانند که چطور از پس اوضاع و احوال به تنهایی بربیایند.
منطقی و زودرنج ، معماران ممکن است تلاش کنند افرادی را بیابند که بتوانند با تجزیه و تحلیل
بی وقفه خود در مورد همه چیز اطراف خود، ادامه دهند.

عطش این شخصیت برای کسب دانش می تواند آن ها را  به جسورترین افراد رویاپرداز و همزمان به تلخ ترین افراد بدبین تبدیل کند. معماران بر این باورند که با اراده و هوش می توانند به چالش برانگیزترین اهداف نیز دست یابند. اما ممکن است آنها در مورد طبیعت بشر به طور کلی بدبین باشند ، با این فرض که اکثر مردم تنبل و بدون قدرت تحلیل هستند یا به سادگی افراد محکوم به حد متوسط بودن می کنند.

INTJ

معماران عزت نفس خود را از دانش و دقت ذهنی خود می گیرند. در مدرسه ممکن است به افرادی با این تیپ شخصیتی “جونده کتاب” یا “خرخون” گفته شود. اما بسیاری از معماران به جای استفاده از این برچسب ها به عنوان توهین ، آنها را در آغوش می کشند و از شنیدن آنها لذت می برند. آنها به توانایی خود در یادگیری و تسلط بر هر موضوعی که مورد علاقه آنها است ، اعم از کدنویسی یا قضاوت، اطمینان دارند. فقط کافیست به دانشی علاقه داشته باشند باید تا انتها آن را طی کنند.این دسته از افراد معتقدند که تحصیلات یکی از مهمترنی ارزش های زندگی سات و باید به آن رسیدگی کرد.

“از محکم ترین عقاید INTJ ها این است که افراد حق ندارند نادان باشند و در نادانی بمانند”

هارلان الیسون راجع به معماران INTJ می گوید: معماران می توانند یک فکر عمیق داشته باشند و در مورد افکار خود در برابر فضولی ها، شایعات صبوری می کنند و اهمیت نمی دهند. با این اوصاف ، این یک اشتباه است که این شخصیت ها را کسل کننده یا بی روح بیان کنیم. بسیاری از معماران به شوخ طبعی بی ادبانه خود معروف هستند و در زیر فضای بیرونی جدی خود ، اغلب دارای شخصیتی شوخ طبع و خوش مشربی هستند.

یافتن راهی بهتر برای INTJ ها

معماران همه چیز را زیر سوال می برند. بسیاری از تیپ های شخصیتی با تکیه بر خرد متعارف و مهارت افراد دیگر در طول زندگی به وضعیت موجود اعتماد می کنند. اما معماران همیشه بدبین، ترجیح می دهند اکتشافات خود را انجام دهند. در تلاش برای یافتن راه های بهتر انجام شدن کار ها، آنها از شکستن قوانین و یا عدم پذیرش خطر نمی ترسند . در واقع ، آنها ترجیح می دهند از آن لذت ببرند تا زیر فشار نادانی له شوند.

این تیپ شخصیتی معتقد است هیچ ایده جدیدی ارزشی ندارد مگر اینکه واقعا جواب دهد! معماران
می خواهند موفق باشند ، نه فقط مبتکر. آنها با استفاده از تمام قدرت بصیرت ، منطق و قدرت اراده خود ، انگیزه های یک ذهنیتی را برای پروژه های خود به ارمغان می آورند. معماران ،مستقل از هسته اصلی ،
می خواهند انتظارات دیگران را از بین ببرند و ایده های خود را دنبال کنند.

این تیپ شخصیتی با یک رگه مستقل شدید همراه است. معماران بدشان نمی آید که به تنهایی بازی کنند ،شاید به این دلیل که دوست ندارند منتظر بمانند تا دیگران با آنها کنار بیایند. آنها همچنین به طور كلی احساس راحتی می كنند كه بدون تصمیم گرفتن از نظر دیگران تصمیم گیری می كنند. در این حالت
می توانیم آنها را به یک شیر درنده تشبیه کنیم که برای شکار غذا نه به نظر دیگران اهمیت می دهد و نه منتظر کمک آن ها می شود بلکه در سریع ترین زمان ممکن خودش به تنهایی به شکار می رود.

سرخوردگی های اجتماعی INTJ ها

معماران به گرم و خوش رو بودن معروف نیستند. آنها تمایل دارند عقلانیت و موفقیت را بر ادب و خوشرویی مقدم داشته باشند. به عبارت دیگر ، آنها ترجیح می دهند درست باشند تا محبوب. این ممکن است توضیح دهد که چرا بسیاری از شخصیت های شرور خیالی از این تیپ شخصیتی الگو گرفته اند.

از آنجا که معماران برای حقیقت و عمق ارزش قائل هستند ، بسیاری از کارهای معمول اجتماعی ، از گفتگوهای کوچک تا دروغ های سفید ، ممکن است از نظر آنها بی معنی یا کاملا احمقانه به نظر برسند. در نتیجه ، آنها ممکن است به طور ناخواسته بی ادب یا حتی توهین آمیز برخورد کنند ، ولی فقط سعی دارند که صادق باشند. در بعضی مواقع ، معماران ممکن است تعجب کنند که چرا باید ارتبط خود را با انسان های دیگر نگه دارند ، انها که نیازی به دیگران ندارند و اصولا برای درمان روابط شکست خوردشان هیچ تلاشی نمی کنند.

اما مانند هر نوع شخصیت ، معماران اشتیاق زیادی به تعامل اجتماعی دارند اما وقت خود را صرف کسانی می کنند که ارزش ها و اولویت های خود را دارند و معمولا از این دست افراد را هم پیدا نمی کنند. وقتی معماران منافع خود را دنبال می کنند ، اعتماد به نفس طبیعی آنها می تواند افراد را از نظر حرفه ای ، اجتماعی و حتی عاشقانه به سمت خود جذب کند. تیپ شخصیتی INTJ از رده های جذب کننده اما ناامیدکننده است.پس تا به اندازه کافی دانشمند نشدید سراغ آنها نروید چون شما را نخواهند پذیرفت.

INTJ

بازی شطرنج زندگی برای INTJ ها

این تیپ شخصیتی پر از تناقض است. معماران خیالی اما در عین حال قاطع ، بلند پروازانه اما خصوصی و کنجکاو درعین متمرکز بودن . از خارج ، این تضادها گیج کننده به نظر می رسند ، اما وقتی کار درونی ذهن معمار را بفهمید کاملاً منطقی است.

از نظر معماران ، زندگی مانند یک بازی غول پیکر شطرنج است. آنها با تکیه بر استراتژی و نه شانس ، نقاط قوت و ضعف هر حرکت را قبل از انجام آن در نظر می گیرند.  آنها هرگز ایمان خود را از دست نمی دهند و معتقدند با نبوغ و بینش کافی ، می توانند راهی برای پیروزی پیدا کنند . مهم نیست که چه چالش هایی ممکن است در این راه وجود داشته باشد.

 

معماران به ذهن خود می بالند. از نظر آنها ، تقریباً هر موقعیتی می تواند فرصتی برای گسترش دانش و مهارتهای تفکر منطقی آنها شود. به لطف این طرز فکر ، آنها می توانند راه حل های ابتکاری، حتی برای سخت ترین مشکلات را نیز در نظر بگیرند.

تعداد کمی از شخصیت ها به اندازه معماران وقت شکل گیری عقاید مبتنی بر شواهد را دارند. آنها به جای فرضیه ها یا فرضیات نیمه کاره ، نتیجه گیری خود را بر اساس تحقیق و تحلیل انجام می دهند. این به آنها اعتماد به نفس فوق العاده جذابی می دهد.

برای این تیپ های شخصیتی ، آزادی و استقلال مثل اکسیژن است. خلاق و با انگیزه شخصی ، معماران تلاش می کنند کارها را به روش خود انجام دهند. آنها می توانند چیزهای ناامیدکننده تری نسبت به اجازه دادن به قوانین یا قراردادهایی که مانع موفقیت آنها هستند را تصور کنند پس آن ها را از چیزی نترسانید. معماران خود استاد ترساندن هستند.

شخصیت های معمار بلند پرواز و هدف گرا هستند. هر زمان که ایده تخیل آنها را به خود جلب می کند ، معماران خود را وقف تسلط بر موضوع و کسب مهارت های مربوط می کنند. آنها تمایل دارند دیدگاههای روشنی در مورد موفقیت آنها داشته باشند و موارد کمی می توانید آنها را از تبدیل این چشم اندازها به واقعیت منصرف کنید.

معماران برای ایده های جدید باز هستند ، به شرطی که این ایده ها منطقی و مبتنی بر شواهد باشند ، یعنی ذاتاً بدبین هستند،این تیپ های شخصیتی به ویژه به دیدگاه های بی نظیر یا مغایر کشیده
می شوند. آنها می توانند نظرات و ایده های خود را با داشتن دلایل قطعی تغییر دهند و هیچ باکی از تغییر ندارند.

معماران عاشق غواصی در انواع چالش ها هستند. کنجکاوی و عزم آنها می تواند به افراد با این تیپ شخصیتی کمک کند تا در طیف وسیعی از تلاش ها موفق شوند.اگر تصمیم بگیرند کاری را انجام دهند در طول زمان آن را انجام می دهند.

INTJ

نقاط ضعف معمار INTJ

معماران ممکن است آگاه باشند ، اما خطا پذیر نیستند. اعتماد به نفس آنها می تواند آنها را از نظر سودمندی از سوی افراد دیگر نابینا کند،خصوصاً هر کسی را که از نظر عقلی حقیر می دانند. این شخصیت ها همچنین می توانند در تلاش برای اثبات اشتباه دیگران ، بی جهت خشن یا یکدست شوند.از بیرون هم شخصیتی بسیار مغرور و خشک به نظر می آیند.این افراد به اشتباه خود اعتراف می کنند اما احساس پشیمانی یا عذرخواهی! حرفش را هم نزنید.

 کنار زدن احساسات 

از نظر معماران ، عقلانیت سلطان است. اما زمینه عاطفی جامعه معمولاً بیش از این است که افراد با این نوع شخصیت پذیرفته شده باشند. معماران می توانند با هر کسی که به نظر می رسد برای احساسات بیش از واقعیت ارزش دارند ،بی تاب شوند. متأسفانه ،در نادیده گرفتن احساس نوع تعصب خاص خودشان را دارند و معمولا تا زمان پیری هم تغییری نمی کنند.

بیش از حد انتقادی  

این شخصیت ها تمایل دارند تا حد زیادی خویشتنداری داشته باشند ، مخصوصاً وقتی صحبت از افکار و احساسات می شود. وقتی افراد در زندگی خود نتوانند با سطح خویشتن داری خود مطابقت داشته باشند ، معماران می توانند به شدت از آنها انتقاد کنند. اما این انتقاد غالباً ناعادلانه است و مبتنی بر معیارهای خودسرانه است نه درک کامل از ماهیت انسان.

 مبارزاتی 

معماران INTJ از کورکورانه پیروی از هر چیزی بدون دانستن دلیل متنفرند. این شامل محدودیت ها و شخصیت هایی است که آنها را اعمال می کنند. افراد با این تیپ شخصیتی می توانند درگیر بحث در مورد قوانین و مقررات بی فایده شوند. اما گاهی اوقات این نبردها باعث حواس پرتی نسبت به موضوعات مهمتر می شود.

روابط عاشقانه

عقلانیت بی امان معماران می تواند آنها را از رابطه عاشقانه ناامید کند. به خصوص در مراحل اولیه یک رابطه ، آنها ممکن است برای درک اینکه چه اتفاقی می افتد و چگونه رفتار کردن تلاش کنند. اگر روابط آنها به دلایلی که آنها نمی فهمند از بین برود ، می توانند در مورد مسائل قلبی بدبین شوند ، حتی اهمیت عشق و ارتباط را زیر سوال ببرند.این افراد ذاتا بدبین و شکاک هستند و اگر تجربه بدی نیز داشته باشند کاملا بر روی تجربیات خود مهر تایید می زنند.

افراد با تیپ شخصیتی معمار INTJ  به روشی که بیشتر چالش ها را دارد نزدیک می شوند .از نظر استراتژیک ، اهداف مشخص و برنامه ای برای رسیدن آنها به چیزی در یک جهان کاملاً منطقی ، یک رویکرد بی عیب و نقص خواهد بود.

افسوس که معماران عوامل مهمی را بعضاً کنار می گذارند مانند غیرقابل پیش بینی بودن طبیعت و محبت انسانها را که نادیده می گیرد. برای این شخصیت ها یافتن یک شریک سازگار می تواند یک چالش خاص باشد. معماران که به ندرت از آنچه که هستند راضی هستند ، همیشه در ذهن خود دنیایی را توسعه
می دهند که کاملتر از واقعیت است. افراد دیگری که وارد دنیای خود می شوند باید به نوعی متناسب با این تفکر باشند. اما اگر انتظارات و آرمان های معماران از یک شریک غیر واقعی باشد ، هیچ شخص واقعی قادر نخواهد بود از هر لحاظ آنها را برآورده کند.

یادتان باشد اینکه شما چه تیپ شخصیتی دارید فقط قسمتی از داستان است و من میتوانم هزاران فرد با تیپ های شخصیتی مشابه به شما نشان دهم که زندگی های کاملا متفاوتی دارند. این تایپ های شخصیتی فقط برای آگاهی شما از بستری که دارید است.پس لطفا با اگاهی کامل با آنها برخورد کنید.