پیشنهاد از طریق پیامک

INTP کیست؟

 

به INTP ها لقب متفکر داده اند. متفکر INTP کسی است که دارای ویژگی های شخصیتی درونگرا ، شهودی ، منطقی و آینده نگر است. این متفکران از انعطاف پذیری رویکردهای غیرمتعارف در بسیاری از جنبه های زندگی لذت می برند. آنها غالباً به دنبال مسیرهای بعید هستند. این افراد آمادگی و خلاقیت شخصی را با هم مخلوط می کنند.

آلبرت انیشتین:از دیروز بیاموز، برای امروز زندگی کن، به فردا امیدوار باش. مسئله ی مهم این است که دست از سوال پرسیدن بر ندارید.

 

تیپ شخصیتی متفکر تقریباً نادر است و فقط سه درصد از جمعیت را تشکیل می دهد ، که قطعاً برای آنها چیز خوبی است ، زیرا هیچ چیزی به اندازه «معمولی بودن» برای آنها نارضایتی را به دنبال ندارد. متفکران به خاطر ابتکار و خلاقیت به دیدگاه منحصر به فرد و خردمندی خود افتخار می کنند. INTP ها معمولاً به عنوان فیلسوف ، معمار یا استاد رویایی شناخته می شوند ، مسئول بسیاری از اکتشافات علمی در طول تاریخ نیز همین تیپ شخصیتی بوده است.

INTP

INTP :زندگی بررسی نشده ارزش زیستن ندارد!

متفکران به خاطر نظریه های درخشان و منطق بی امان خود شناخته می شوند .در واقع ، آنها از نظر منطقی دقیق ترین انواع شخصیت هستند.

آنها الگوها را دوست دارند و تشخیص اختلاف بین عبارات برای آنها به عنوان یک سرگرمی است ، دروغ گفتن به منطق یک ایده بد است و هرگز اینکار را انجام نمی دهند. افراد با تیپ شخصیتی متفکر تمایل دارند افکار کاملاً پیشرفته را به اشتراک بگذارند و از دیگران به عنوان هیئت مدیره ایده استفاده کنند.

این ممکن است باعث شود که آنها غیرقابل اعتماد به نظر برسند اما در واقع هیچ کس علاقه و اشتیاق بیشتری برای تشخیص این مسئله ندارد.  عوامل و جزئیات بی انتهایی که موضوعی را در بر می گیرد حفاری می کنند و یک راه حل منحصر به فرد و قابل قبول نسبت به بقیه ارائه می دهند.

 

افرادی که از تیپ شخصیتی INTP  برخوردار هستند علاقه ای به انجام فعالیتهای روزمره و ماندن در امور روزمره ندارند ، اما وقتی محیطی را می یابند که  پتانسیل خلاقیت آنها در آن بیان می شود ، محدودیتی در وقت و انرژی شان وجود ندارد. در تهیه یک راه حل منحصر به فرد بصیرت و انرژی را بی اندازه هزینه می کنند.

ممکن است به نظر برسد که آنها در یک رویای پایان ناپذیر دور می شوند ، اما روند فکری INTP بی وقفه است و ذهن آنها از لحظه بیدار شدن با ایده ها سر و صدا می کند. این تفکر مداوم می تواند باعث شود که آنها متفکر و جدا به نظر برسند ، زیرا آنها اغلب در ذهن خود بحث های کاملی را انجام می دهند ، اما در واقع منطقی ها وقتی با افرادی که می شناسند یا کسانی که منافع خود را دارند مشترک هستند ، بسیار آرام و صمیمی هستند. . با این حال ، وقتی شخصیت های منطقی از چهره های ناآشنا هستند ، این
می تواند با خجالتی طاقت فرسا جایگزین شود و اگر اعتقاد دارند که نتیجه گیری های منطقی یا نظریه هایشان مورد انتقاد قرار می گیرد ، جو دوستانه به سرعت به یک جو جنگنده تبدیل می شود

وقتی متفکران هیجان زده می شوند ، مکالمه می تواند به عدم انسجام محدود شود زیرا آنها سعی
می کنند زنجیره ای از نتیجه گیری منطقی را که منجر به شکل گیری آخرین ایده آنها شده است ، توضیح دهند. اغلب اوقات ، متفکران ترجیح می دهند به سادگی از موضوعی عبور کنند تا اینکه ساعت ها برای فهماندن به شما بحث کنند و منتظر درک از سمت شما باشند.
عکس العمل آنها نیز می تواند صادقانه باشد اما فقط هنگامی که فرایندهای فکری خود را از نظر ذهنیت و احساس برای منطقی ها توضیح دهید.

INTP

یک ساعت ساز بسیار پیچیده و حرفه ای را تصور کنید ، هر واقعیت و ایده ممکن را در نظر بگیرید ، آنها را با دوز سنگینی از استدلال خلاق پردازش کنید و منطقی ترین نتایج موجود را برگردانید .ذهن متفکران اینگونه کار می کند.

بگذارید کسانی که دنیا را به حرکت در می آورند ابتدا خودشان را حرکت دهند

بعید است متفکران شکایات عاطفی را درک کنند و حتی دوستانشان هم معتقدند بستر پشتیبانی عاطفی را در آنها پیدا نمی کنند. افراد با تیپ شخصیتی INTP ترجیح می دهند یک سری پیشنهادات منطقی برای چگونگی حل مسائل ارائه دهند ، دیدگاهی که همیشه مورد استقبال همراهان حساس تر آنها نیست. متفکران بیشتر به اصالت و نتایج کارآمد توجه دارند تا به ظاهر و برنامه ریزی کارها.

چیزی که واقعاً متفکران را عقب نگه می دارد ترس بی قرار و فراگیر آنها از شکست است. شخصیت های متفکر بسیار مستعد ارزیابی مجدد افکار و نظریه های خود هستند و نگران این هستند که بخشی مهم از این پازل را از دست ندهند ، به طوری که می توانند در دنیای ناملموس ، جایی که افکارشان هرگز به درستی اعمال نمی شود ، راکد بمانند و رو به جلو نباشند. غلبه بر این اعتماد به نفس به عنوان بزرگترین چالشی که منطق دانان احتمالاً با آن روبرو هستند ، وجود دارد ، اما موهبتهای بزرگ – کوچک – که به آنها عطا شده است ، باعث ارزش جنگیدن می شود.

تحلیل گران بزرگ و متفکران انتزاعی ، افراد با تیپ شخصیتی INTP جهان را به عنوان یک ماشین پیچیده و بزرگ می بینند و تشخیص می دهند که مانند هر دستگاهی ، تمام قسمت ها با هم مرتبط هستند. متفکران در تجزیه و تحلیل این ارتباطات عالی هستند ، و می بینند که چگونه عوامل به ظاهر نامرتبط با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند ، به گونه ای که بسیاری از تیپ های شخصیتی دیگر را گیج می کند.

این ارتباطات محصول یک تخیل بی امان است . ایده های متفکران در یک نگاه ممکن است ضد شهودی به نظر برسند  اما همیشه نوآوری های قابل توجهی را اثبات می کنند.

متفکران اگر فکر کنند همه چیز را می دانند نمی توانند این ارتباطات را برقرار کنند .آنها بسیار پذیرای نظریه های متناوب هستند ، به شرطی که از نظر منطق و حقایق پشتیبانی شوند. در موضوعات ذهنی تر مانند هنجارها و سنت های اجتماعی ، متفکران معمولاً نسبتاً لیبرال هستند ، و نوع نگرش “هیچ یک برای من مهم نیست» رفتار می کنند.

وقتی ایده جدید علاقه آنها را جلب می کند ، متفکران می توانند بسیار مشتاق باشند . INTP ها یک شخصیت محفوظ دارند ولی وقتی پای بحث و باز کردن ایده ها وسط باشد به شدت مشتاق و هیجان زده می شوند.

تجزیه و تحلیل منطقی ، خلاقیت و ذهنیت باز ، ابزار تلاش برای ایده پردازی یا اعتبار سنجی برای احساسات نیست .به نظر می رسد افراد با تیپ شخصیتی INTP مجرائی برای برون ریزی حقایق پیرامون خود هستند و از ابزارهایی که دارند در جهت رسیدن به هدف خود یعنی شکافتن مسائل اطرافشان بهره می برند.

دانستن یک چیز و گفتن چیز دیگری بسیار انکارآمیز خواهد بود. متفکران غالباً عمداً به جریحه دار کردن احساسات نمی پردازند ، اما آنها معتقدند که حقیقت مهمترین عامل است و انتظار دارند که مورد تقدیر و پاسخ متقابل قرار گیرد.

INTP

نقاط ضعف INTJ

در حالی که روشنفکری متفکران دیدگاه های زیادی در مورد محیط پیرامون آنها ایجاد می کند ، از قضا محیط اطراف آنها نفوذ در افکار آنها تلقی می شود. این امر به ویژه در مورد افرادی بیشتر صدق می کند که متفکران در محیط های اجتماعی کاملاً خجالتی هستند. شرایط پیچیده تر مانند مهمانی ها این مسئله را تشدید می کند ، اما حتی دوستان نزدیک برای ورود به قلب و ذهن متفکران تلاش می کنند.

اغلب اوقات شخصیت های متفکر چنان درگیر منطق خود می شوند که هر نوع ملاحظه عاطفی را فراموش می کنند . آنها ذهن گرایی را غیر منطقی و سنت را بعنوان تلاشی برای جلوگیری از پیشرفت های مورد نیاز رد می کنند. موقعیت های عاطفی اغلب برای منطقی ها کاملاً گیج کننده است و عدم همدردی به موقع آنها می تواند به راحتی افراد را آزرده خاطر کند.

تلاش برای برقراری ارتباط با دیگران از عقب نشینی متفکران INTP سخت تر است. افراد با تیپ شخصیتی متفکر به دانش و منطق خود افتخار می کنند  و از به اشتراک گذاشتن ایده های خود لذت می برند ، اما در تلاش برای توضیح چگونگی رسیدن از A به B به Z ، می توانند ناامید شوند ، گاهی اوقات با ساده سازی موارد تا حد توهین ساده می شوند. البته که تا این حد ساده شدن اگر مانند توهین شود برای متفکران اصلا مهم نیست.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید مبارزه های سخت اجتماعی تا حد زیادی به دلیل تمایل متفکران به دور زدن قوانین ، رفتار اجتماعی ناهنجار و غیره است. خلاقیت بی انتها آن ها باعث می شود هر روز شاهد چیز جدیدی باشیم اما گاهی اختراعات آن ها می تواند امنیت را از هر دو طرف سلب کند.

متفکران در برابر اطلاعات جدید چنان باز هستند که معمولاً هرگز متعهد به تصمیم گیری نمی شوند. این امر در مورد مهارتهای آنها نیز صدق می کند .شخصیتهای INTP  می دانند که هنگام تمرین ، پیشرفت می کنند و هر کاری که انجام می دهند در مقایسه با آنچه که می توانند انجام دهند ، در درجه دوم قرار دارد. متفکران گاهی با وسواس فراوان باعث می شوند کاری هنوز شروع نکرده را ترک و به بهانه بهتر بودن کار دیگر آن را رها کنند.

روابط عاشقانه INTP

وقتی صحبت از روابط عاشقانه می شود ، متفکران ترکیب جالبی از ویژگی ها را دارند که غالباً شریک زندگی خود را غافلگیر می کنند. افراد با این تیپ شخصیتی همیشه پر از ایده هستند ، اما فرصت کمی برای کشف تصورات عاشقانه شان دارند. مانند هر تئوری دیگری ، متفکران عاشق اشتراک با دیگران هستند ، و در نهایت در ملاقات با کسی که افکار عاشقانه مناسب دارد، آنها خود را هیجان زده ، مشتاق و حتی بازیگوش نشان می دهند که با بازی های کلمه ای و فکری معاشقه می کنند.

از همان ابتدا ، منطق گرایان روابط خود را جدی می گیرند .تخیل و بینش و چالش شناختن افراد جدید ، همه آنها را بیش از حد مهم می داند که درگیر شدن با کسی چه اهمیتی دارد و به طرز شگفت انگیزی وفادار می شوند . حتی در اوایل مرحله دوست یابی ، متفکران به طور غیرمعمول ،مستقیم و صادق هستند ، تمام تلاش خود را برای بیان ذهنیت و ایجاد درک متقابل انجام می دهند ، معتقدند که این دانش مشترک به حداقل سو تفاهم و جلوگیری از درگیری کمک می کند.

یادتان باشد شما با هر تیپ شخصیتی MBTI که باشید این تعاریف و ویژگی ها فقط به عنوان بستری برای شماست.